
Od wielu miesięcy trwają prace projektowe dotyczące obwodnicy Złocieńca. Na przestrzeni wielu miesięcy były konstelacje z mieszkańcami, procedury urzędowe i etap projektowania. W początkowej fazie prac pojawiły się cztery warianty przebiegu obwodnicy. Podczas dzisiejszej Sesji Rady Miejskiej w Złocieńcu przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i przedstawiciel firmy projektowej przekazał informacje o tym jak według projektodawców powinna przebiegać obwodnica. Według przekazanych informacji projektodawcy wybrali najoptymalniejszy projekt. W wielu miejscach projektowana droga będzie poniżej terenu w tzw. wykopie, co zmniejszy ewentualny hałas pojazdów. Wybudowane zostaną obiekty mostowe i skrzyżowania. Obwodnica swój początek będzie miała przed miejscowością Rzęśnica jadać od Drawska Pomorskiego. Następnie obwodnica przetnie linię kolejową. Tu zaplanowany został obiekt mostowy. Trasa skierowana zostanie w stronę Złocieńca. Będzie przebiegała równolegle do ulicy Brzozowej przecinając ulicę Prusa i Żeromskiego. W miejscach krzyżowania się dróg planowane jest skrzyżowanie. Dalej obwodnica będzie przecinała ulicę Mirosławiecką. Następnie obwodnica skrzyżuje się z ulicą Piaskową, gdzie wybudowany zostanie wiadukt. Na tym odcinku obwodnica będzie przechodziła zachodnią częścią obiektów infrastruktury gazowej. Kolejnym punktem będzie przecięcie linii kolejowej. W tym miejscu powstanie obiekt mostowy. Około 400 metrów na wschód od stacji MOYA zaplanowano skrzyżowanie w którym zakończy się przebieg obwodnicy. Dalej kierowcy pojadą po dotychczasowej drodze krajowej nr 20.
Po przedstawionej prezentacji rozpoczęła się dyskusja nad przedstawionym wariantem. Mieszkańcy pytali między innymi o połączenie ulicy Piaskowej z obwodnicą czy możliwość zmiany przebiegu. Były również pytania o wpływ obwodnicy na działanie szpitala Kańsku.